tirsdag 3. desember 2013

Fargevalg og tapeter



For noen uker siden var jeg på Fargerike og fikk kjempegod hjelp av søte Lotte. Ønsket å finne en fargeskala å bruke i huset og stilte opp med gulvprøve og fargekoden på kjøkkenet (S 5000-N). Sammen fant vi ut at noen nøytrale gråfarger ville danne en god base i huset. Følgende farger fra Jotun er plukket ut:

Hovedfarge stue/kjøkken: 9911 Nøytral (S2500-N)
En vegg i  stua: 9913 Matrix/Lammull (S6000-N)
Soverom og ganger: 9904 Skumring/Ljusgrå (S1000-N)

I tillegg fant jeg en lekker tapet fra Borge med grå bunnfarge som jeg likte veldig godt:



I går var jeg og kikket litt mer på tapet på malebutikken "Farvehuset maling 1000" og falt litt for denne til å ha bak TVen:


På Byggmakker så jeg denne nydelige fugletapeten som jeg vurderer enten på en vegg på kjøkkenet eller i gangen:


Handler en del på Ebay for tida (farlig... ;), blant annet disse wallstickersene til barnerommene:







Så dermed måtte jeg finne noen malingfarger som matchet slik at vi kunne male litt møbler i matchende farger.


Den rosa er Jotun sin "Tryllestøv", den blå er "Sveve", den brune er "Muskat" og den grønne har fargekode S1030 B60G.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar